Niche (z francúzskeho la niche – výklenok) exkluzívna parfuméria, určená pre úzky okruh priaznivcov. Výrobcovia svoje výrobky prakticky nepropagujú a ponúkajú ich v obmedzenom množstve. Cena parfumu záleží od množstva použitých vzácnych prírodných zložiek.
Aký je rozdiel medzi niche parfumami a ostatnými značkami?
Všetky výrobky môžeme rozdeliť do troch skupín:
Massmarket – masový predaj. Nelíšia sa zložením, výberom surovín, jemnosťou nôt, ale majú inú výhodu, sú dostupné. Nájdete ich na policiach obchodov.
De luxe – spravidla ide o parfumy slávnych módnych domov. Tieto výrobky 100% sledujú módne trendy a sú vždy obľúbené. Pri vytváraní týchto vôní spoločnosti investujú obrovské peniaze do výskumu verejnej mienky. Vône, ktoré získajú najviac hlasov, sa dostanú do veľkovýroby.
Charakteristickým znakom luxusnej parfumérie je rozsiahla reklamná kampaň, do ktorej sú zapojené svetoznáme modelky, športovci a filmové hviezdy.
A konečne, niche parfumy. Sú dielom jednotlivých majstrov, alebo parfumových domov s bohatou históriou a bohatými skúsenosťami. V takýchto domoch pracujú najkreatívnejšie profesionáli súčasnosti.
Čo je charakteristické pre tento druh parfumov:
Nezvyčajné vône
Pri výrobe niche parfumov sa často používajú nezvyčajné suroviny. Vône môžu prekvapiť, šokovať, ponoriť vás do spomienok, môžete sa do nich zamilovať ale nikdy vás nenechajú ľahostajnými. Napríklad: vodka a šampanské, drevo gayak a oud, šampiňóny a mokrý tabak, vôňa starého auta a medová melasa.
Miesto predaja
Tieto výrobky sa nepredávajú vo veľkých obchodoch alebo hypermarketoch. Nájdete ich len v luxusných butikoch.
Prírodné suroviny
Tieto vône vás dokážu ponoriť do zvláštnych stavov. A to všetko preto, lebo sa na ich výrobu používajú neobvyklé a zriedkavé extrakty. Pri tvorbe parfumov odborníci používajú len prírodné suroviny najvyššej kvality. Významnú úlohu zohrávaja rok zberu a miesto jej výskytu.
Objemy výroby
Niche parfumy nie sú zamerané na masovú výrobu. Niektoré vône sa vyrábajú v takom malom množstve, že sa do butikov dostanú jedna alebo dve fľaše ročne. Zákazníci často stoja v rade na konkrétnu vôňu.
Žiadna reklama
Ak uvidíte obrovské bilbordy, televízne reklamy a obrázky vôní na stránkach lesklých časopisov, buďte si istí, že nejde o niche parfum. Existuje názor, že podobné kampane neplatia pre všetko, čo znamená, že nie je potrebné priťahovať na ne pozornosť kupujúcich.