Vyhliadková veža Horné Lazy

V Brezne vyrástla druhá najvyššia rozhľadňa na Slovensku

Rozhľadňa ponúka najkrajšie výhľady na všetky strany Horehronia a cesta k nej je zvládnuteľná pre rekreačných turistov, športovo zdatnejších návštevníkov ale aj pre rodiny s deťmi.

Trasa na rozhľadňu sa začína v mestskej časti Banisko. V okolí sa nachádza pár miest na parkovanie.

Od rázcestníka vedie trasa na rozhľadňu spočiatku po nespevnenej lesnej ceste. Po cca 500m uvidíte smerovník, ktorý označuje cestu k rozhľadni – mätúce je to, že označuje dva smery, jeden doľava nahor cez les a druhý ďalej rovno po červenej. Na rozhľadňu sa dá dostať z dvoch strán a spraviť si tak okruh. My sme si na cestu nahor vybrali prvú možnosť – odbočku doľava. Lesná cesta sa tu krúti smerom nahor, po chvíli vyjdete z lesa a pokračujete miernym stúpaním po lúke. V diaľke je už jasne vidieť zalesnený vŕšok Horné Lazy a nad hranicou lesa vrchol rozhľadne. Trasa je stále dobre značená. Opäť prejdete cez ďalší menší les, lúčku a vnoríte sa do lesa, ktorý obklopuje rozhľadňu. Po pravej strane uvidíte nový turistický prístrešok, kde si na chvíľu môžete oddýchnuť. Po pár krokoch trasa odbáča doľava nahor po lesnom chodníku. Ten vedie strmo na hor cez až nakoniec prídete na vrchol kopca, kde stojí samotná rozhľadňa.

Veža má 40 metrov a hore vedie dvojica schodíšť. Na vrcholovej plošine je podlaha, po obvode pevná, z drevených dosiek. Schody aj vrcholová plošina sú všade dobre zabezpečené mriežkovým zábradlím. Veža je viditeľná aj v noci a to vďaka osvetleniu. Na vrchol vedie dvojica schodísk.

Z veže sa vám naskytne pohľad na nádhernú prírodu a to konkrétne na panorámu Brezna, Nízkych Tatier, údolia dole Hronom aj dole Hronom a v diaľke aj Kráľovú Hoľu.

Naspäť môžete zísť dole rovnakou cestou alebo si turistiku predĺžite a zostúpite zadnou trasou. Tá vedie detským náučným chodníkom, kde nájdete vyrezávané zvieratá, alebo lesný megafón. Tento chodník je najmä v smere zhora nadol horšie značený. Dovedie vás až k rázcestníku Horné Lazy a odtiaľto sa vraciate dolinou po červenej značke a tým dokončíte celý okruh.