Projekt ktorý motivuje, alebo Štart Ups po brezniansky

Projekt ktorý motivuje, alebo Štart Ups po brezniansky
Redakcia 3. decembra 2016

Dňa 1. decembra 2016 o 17.30 hod sa v priestoroch breznianskej  Synagógy uskutočnila motivujúca talkshow s inšpiratívnymi ľuďmi aj z nášho mesta. Organizátormi projektu sú Stredoeurópske startup centrum – CESC a BusinessInnovation Center Banská Bystrica v spolupráci s mestom Brezno.

Zaujímavé podujatie otvoril primátor Tomáš Abel a privítal iniciatívu startupu, ktorý vznikol za účelom motivovania a inšpirovania mladých.

start-ups-8

Na pódiu sa vystriedali podnikatelia, ktorí sa  podelili o svoje cenné skúsenosti a zážitky z ich cesty za úspechom. Program bol rozdelený do troch blokov medzi ktorými sme si vypočuli príjemné tóny gitary a občerstvili sa dobrotami.

V prvom bloku sa ako prvý hosť z nášho mesta predstavil Vratko Strmeň  – SK Catering s.r.o, ktorý vlastní 7 obchodov s potravinami a svoj podnikateľský sen začal v Podbrezovej. Svoj pohľad na podnikanie a  miestami aj tŕnistú cestu prezradil Ján Maruškin – z AKTON s.r.o. Spoločne sa zhodli na tom, že za každých okolností treba ísť za svojim cieľom a netreba sa báť spadnúť.

V druhom bloku boli predstavené možnosti pre začínajúcich podnikateľov,o ktorých rozprávala riaditeľka úradu práce sociálnych vecí a rodiny Anna Kvoriaková a riaditeľka BusinessInnovation Center Veronika Beličková.

Z nášho pohľadu najzaujímavejší blok bol ten tretí. Ako prvá na pódium vystúpila Michaela Giertlová, ktorá predstavila svoju vlastnú značku FAKE FOLK.

Moderné vs. tradičné …. je nová dizajnérska značka oblečenia čerpajúca z tradičného odevu.  Jej modely boli v priamom prenose predstavené na dievčatách, z prvej trojice Miss Horehronie a Miss sympatia.

Krásna ručná práca a cit pre detail dýchali z každého modelu. Missky boli premostením k ďalšiemu úspešnému projektu, pod ktorý sa podpísal mladý podnikateľ Jozef Kvoriak. Prvý ročník Miss Horehronia dopadol nad očakávanie a podľa organizátora bola latka nastavená poriadne vysoko. Hoci cesta ku galavečeru bola prepletená úspechmi aj pádmi, jednoznačne si získala uznanie mnohých.

start-ups-44

Čučoriedkou na torte, ako prezradil moderátor, bolo predstavenie Čučoriedkova. Barborka Figľušová porozprávala o svojom podnikaní, ktoré ako sa zdá, je veľmi príjemné. Barkorka sa stará o Čučoriedkovo, čo  je domáca záhradka, kde s láskou pestujú  kanadské čučoriedky, starajú sa o včely a vyrábajú rôzne dobroty. Výber hostí v treťom bloku nebol náhodný a všetci títo mladí ľudia participovali na úspešnom projekte miss Horehronie.

Príbehy boli vskutku inšpirujúce. Podnikatelia sa zhodli vo  viacerých veciach a spoločným odkazom bolo nebáť sa ísť za svojim snom, riskovať a vytrvať.